maandag 6 november 2017

"Voor MAARTJE"



Polderland, Winterland, Snert- en Boerenkoolland,  IJspretland, Oliebollen & Appelflappenland, Ik-wil-nu-weleens-de-Staatsloterij-Winnen-land, Ik-Hou-van-Holland-land, Rode-Neuzenland, Koude-Tenenland en,...

Ik-ga-nu-weer-lekker-naar-Binnen-land,....


Want daar, 
staat een potje thee klaar, 
en 'n schaaltje met heerlijke Arnhemse Meisjes. 
Voor alle duidelijkheid dat zijn koekjes,...

Zo kan ik weer vrolijk verder gaan met het Merklapquiltje.
 Een werkje dat al heel lang geduldig ligt te wachten,...



Een rand van twintig pinnwheels staat nu bovenaan het  'nog-te-maken-lijstje'. 
Wellicht dat er nog iets veranderd moet worden. 
Het zou zo maar kunnen zijn, 
dat ik een tijdje geleden
 te voorbarig ben geweest, 
en dat 2008 in 2009
 veranderd moet worden,...

Het Merklapquiltje is ooit als compleet pakket bij Petra Prins gekocht.

********************************************************

Dit is een verhaaltje van 2009,
en het quiltje is allang af,
en ook vaak voorbij gekomen op dit blog,...
;o)


Een bijzonder verhaaltje op de maandagmorgen. 
Een heel winters verhaaltje van lang lang gelee. Nog uit de tijd dat de verhaaltjes geschreven werden op het Supergoof WEBLOG.

Waarom vandaag opnieuw gepubliceerd? 
Dat komt door een mail die ik afgelopen zomer van Maartje ontving.
 Een heel gezellige mail.

Maartje vertelde dat ze al jaren zo genoot van dit blog
.En dat ze één verhaaltje zo miste omdat 't verloren is gegaan tijdens de vervelende overzetting van weblog. 
Ik dacht ik publiceer het als het een beetje kouder wordt. 
En aangezien het vannacht,...
 licht heeft gevroren,....
;o)

Fijne dag allemaal,

12 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Toen ik begon met lezen dacht ik, Ingrid heeft het zich weer gezellig maakt. Kopje thee, koekje... Verderop begreep ik dat dit gezellige tafereeltje van zo'n 9 jaar terug was. Leuke quilt hoor met die merklapmotieven. Heb je die ooit af kunnen maken en ook wel eens geshowd? Mij zegt het niets. Fijne dag!

Annelies zei

De web-log tijd. We hadden het er nog over in het weekend !
Wie heeft er niet dingen liggen van jaren geleden. Knap dat je het weer oppakt. Veel plezier ermee !

Marian zei

Toen je nog op weblog zat kende ik je helemaal nog niet, ken je natuurlijk alleen maar van de verhaaltjes op blogspot, maar echt genieten is dat nog. En ik vind je quilts ook prachtig om te zien de affe en de niet-affe. Ik las je blog en die van Wilma Kuin terwijl ik helemaal nog niets met lapjes had. En toen zag ik ineens een quilt via jou en toen dacht ik: Ooooo die wil ik ook. Die quilt heb ik nog steeds niet, maar wel 2 affe quilts en een heleboel on-affe en ik vind het heerlijk. Dus dank je wel voor de overdestreepgetrokkenquiltliefde :-).

Marja zei

Leuk een herhaal verhaaltje, heb dat patroontje ook al zó lang liggen. Natuurlijk die pot met geld willen we allemaal winnen maar een pot met tijd zou ook niet verkeerd zijn;)

Groet,

Annelein zei

Heerlijk zo'n verhaaltje uit de oude doos. Je had mij bijna op het verkeerde been gezet...;)... Ik dacht nog 2008 in 2009???... Ha, ha...

Heerlijk die verhaaltjes van Goof....(smak)...

Unknown zei

Super bedankt voor het plaatsen van mijn lievelings-verhaaltje! Ik kan hierbij weer heerlijk gaan dromen :-)!!
Veel liefs, Maartje

KijkDaarIs zei

OHH JAA WEBLOG...wat was dat gezellig!!!
Ik ben jammer genoeg al de verhaaltjes en foto's kwijt...maar wat hebben we een lol gehad he
Nu is het ook leuk ..maar door de snelle fb blog ik minder eigenlijk jammer..steeds neem ik me voor te bloggen...maar dat lukt nog niet echt....toch maar eens kijken of ik nog ergens wat öude"foto's kan vinden..van mandjes of klosjes..
fijne avond !...;0)))

Floor zei

Is weblog uit de oude doos????
Ik noem mijn blog nog steeds weblog.... oeps.... misschien ben ik zelf ook wel uit de .... ....?
Nou ja, hoe het ook heet, bloggen is leuk, vooral als er leuke verhaaltjes op staan zoals bij jou.
Groetjes,
Floor

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

I love your blog and those hearts are beautiful with such pretty fabrics.

Chookyblue...... zei

I remember the weblogs crashing and disappearing.......

Françoise zei

Toen ik las dacht ik: Zou het voor "mijn" Maartje zijn? En ja hoor...ze is er helemaal blij mee!

Villa Zeezicht zei

Och wat lief.. en ja, wat was het een leuke tijd toen, bij Weblog ;o)